ERNESTO BAUTISTA

writer – filmmaker – visual artist

Intervention on the main streets of Caracas with painted texts.

Intervención con textos pintados en las principales calles de Caracas.


ORIGINAL TITLE: WAVES OF MEMORY

I propose to activate the floor of the city, literally. My idea is to create interventions on the street, stencils in bold letters that can be painted directly on the asphalt. The streets, the roads and the ground, all of them have all these elements that create the notion of the past and the time of the city, and from the memory lead to remember the things for which we fight and we continue to fight … the asphalt as a sign of passing memories, ephemeral sensations crepitating between our roads, the spirituality of the urban environment through these notions of collective memory.

Propongo activar el suelo de la ciudad, literalmente. Mi idea es crear intervenciones en la calle, esténciles en letras bold que se puedan pintar directamente en el asfalto. Las calles, los caminos y el suelo tienen todos estos elementos que crean la noción del pasado y del tiempo de la ciudad. Y desde la memoria llevan a recordar las cosas por las cuales luchamos y seguimos luchando… el asfalto como un signo de memorias pasajeras, sensaciones efímeras crepitando entre nuestros caminos. La espiritualidad del ambiente urbano a través de estas nociones de memoria colectiva.

The project proposes an exploration where in a simple way I relate with graffiti, poetry, and memory. So, on this way I’m looking for a container of the common imaginaries to get back on the street where reality takes over. I want to start here to pass through the filter of poetry and urban interventions to settle visual beautiful phrases that could make people think, remember their own history, participate and respect the neighbor’s history too. The streets, the roads and the ground all have this sense of the past, displacement and city’s time.

El proyecto propone una exploración donde de manera sencilla me relaciono con el graffiti, la poesía y la memoria. Entonces, de esta manera busco un contenedor de los imaginarios comunes para volver a la calle donde la realidad toma el control. Quiero empezar aquí a pasar por el filtro de la poesía y las intervenciones urbanas para asentar bellas frases visuales que puedan hacer pensar, recordar su propia historia, así como participar y respetar también la historia de la gente local. Las calles, los caminos y el suelo tienen ese sentido del pasado, del desplazamiento y del tiempo de la ciudad.

INTERVENTION AT THE CARACAS MAIN STREETS. BIENNIAL PUEBLOS EN RESISTENCIA. CARACAS, VENEZUELA.
INTERVENTION AT THE CARACAS MAIN STREETS. BIENNIAL PUEBLOS EN RESISTENCIA. CARACAS, VENEZUELA.
INTERVENTION AT THE CARACAS MAIN STREETS. BIENNIAL PUEBLOS EN RESISTENCIA. CARACAS, VENEZUELA.
INTERVENTION AT THE CARACAS MAIN STREETS. BIENNIAL PUEBLOS EN RESISTENCIA. CARACAS, VENEZUELA.
INTERVENTION AT THE CARACAS MAIN STREETS. BIENNIAL PUEBLOS EN RESISTENCIA. CARACAS, VENEZUELA.

PRODUCTION CREDITS AND ACKNOWLEDGMENTS

Bienal del Sur. Pueblos en Resistencia (Marina Hernandez). Paula Silva Díaz. Amanda de la Garza.

LINKS, DOWNLOADS AND REFERENCES

ʀᴇᴘᴏsɪᴛᴏʀɪᴜᴍ of the Relational Literature research (Downloads, essays, registers).


All images shown in this website are under copyright from Ernesto Bautista unless it says otherwise. For more information check the Privacy Policy.